שם לעסק ולמותג

זה מתחיל בשם ונגמר במותג:
בחירת שם לעסק חדש היא הצעד המיתוגי הראשון
ותסמן את הדרך לשלבים הבאים.
אז איך מוצאים ביטוי קצר שיש בו קונספט שיווקי שלם?
בשביל זה אנחנו כאן. בעזרת השם.

 

כיצד יראה השיווק? השם כבר יודע
קליט, מקורי ומסקרן – שם לעסק ולמותג חייב להיות קליט וכזה שמחלחל לתודעה בקלות אבל לא רק:
חשוב שיכיל בסיס רעיוני לשלבים הבאים (מיתוג, שיווק, פרסום).
שם טוב? הוא כזה שכשתשמעו אותו כבר תדמיינו בעצמכם את ההמשך.

הנה כמה דוגמאות לשמות שיצרנו ולתמצית החשיבה שמאחורי הקלעים:

סטארטאפ בתחום התקשורת הלווינית
המסר: שיחת טלפון לוויינית היא כבר לא מוצר יקר
קהל יעד: אנשים ברחבי העולם כולו
השם הנבחר: HiSky
סלוגן: It's just a satellite call
הסיפור שהשם מעביר: המילה Hi היא הציר הקבוע של המותג.
השימוש במילה של פתיחת שיחה לא רשמית הוא המסר עצמו – מהיום ניתן לדבר בטלפון לוויני
גם שיחות פשוטות כי זה הרבה יותר זול.
קליק ללוגו

שם למותג בתחום משלוחי ירקות
המסר:
משלוחי ירקות ופירות מובחרים,
כאלו שמביאים לכם הביתה רק את הטובים ביותר שמהשדות
קהל יעד: יותר נשי מאשר גברי, תל אביב, פתיחות לחידושים, תודעה בריאותית וסגנון חיים
השם הנבחר: הבוחרת
סלוגן: רק ירקות ופירות שאני אוהבת
הסיפור שהשם מעביר: הדמות של "הבוחרת" מעבירה סיפור: ערכים פמיניסטיים מהווים גורם בידולי משמעותי מאוד בשוק הנשלט על ידי "החקלאי" "המושבניק" וכו'.
דמות הומוריסטית של אישה אשר ירקות ופירות בקפידה מהווה נקודת מפגש בין התועלת הייחודית של המותג (בחירה קפדית ואיכותית של פירות וירקות) ובין הרוח המתקדמת של קהל היעד.
קליק ללוגו

שם למותג בתחום הרפואה הפרטית
המסר: גם מהמצבים הרפואיים הקשים ביותר ניתן לשוב וליהנות מאיכות חיים
קהל יעד: משפחות אנשים מבוגרים וחולים אשר מחפשים רפואה פרטית בסטנדרט עליון,
קהל במעמד סוציו-אקונומי גבוה אשר מחפש שירות שאחרים לא יכולים להרשות לעצמם.
השם הנבחר: ReLive
מה הסיפור שהשם מעביר? ריליב (לחוות / לחיות מחדש) מהווה את הבסיס
לסיפורים על המטופלים אשר חזרו לנשום עצמאית מחדש,
ללכת מחדש וליהנות מאיכות חיים מחדש. השם באנגלית ואינו פשוט להבנה ומדבר בקוד הנכון עבור קהל היעד.
קליק ללוגו

שם לעמותה למען מודעות כלכלית
המסר: האפשרות לעבור ממינוס קל לפלוס קל
קהל היעד: משפחות צעירות, אנשים עובדים ומשכילים
טון וסגנון: צעיר "לא כבד" מתוחכם, וחדשני.
השם הנבחר: יתרה חדשה
הסיפור שהשם מעביר:
יתרה חדשה הוא ביטוי מוכר,
אבל מהיום אתם עומדים להכיר אותו בדרך אחרת, ובתחושות חיוביות יותר.
קליק ללוגו

 

איך זה עובד?
רגע לפני שהחיפושים מתחילים,
אנחנו מסמנים את המטרה ומבצעים איתכם מחקר.
מה הייתם רוצים שיחשבו על העסק שלכם? במה המוצר שלכם נבדל ממתחרים?
אילו תחושות צריכות לגעת התועלות הפונקציונליות של המותג שלכם?
מי הוא קהל היעד שלכם? ועוד ועוד. רק אחרי שציירנו את דמות העסק שלכם כמותג,
אנחנו  מתחילים לחפש את המילים הנכונות.

אחד מתוך רשימה
אתם מקבלים מאיתנו רשימה של שמות ומתוכה אנו ממליצים על אחד או שניים שנראים לנו
כאלו שמהם ניתן יהיה להפיק הכי הרבה תועלת בעתיד. לאחר ביקורת שלכם,
ייתכנו מקצים נוספים בהם אנחנו מעלים רעיונות אחרים, מחדדים ומדייקים,
עד שזה פשוט זה: מצאנו את השם שנותן לכם תחושה של אנרגיה לצאת איתו לעולם
ויש בו את כל מה שצריך בשביל שיווק נכון בהמשך הדרך.