אמת מוצרית > הבטחה > סלוגן.
זו לא סיסמה, זו הבטחה אמיתית במשפט אחד.
מוכנים להכיר סלוגן לעסק שלכם?
סלוגן בשלושה כללים:
* מבטיח משהו שפשוט אי אפשר להתעלם ממנו
* מבטיח אבל לא מנסה למכור – מגדיר במה המותג מאמין
* מדבר ברמה הנכונה: בטון והסגנון בו העסק שלכם מדבר ביום יום
מותג הוא מוצר שמספר משהו מיוחד יש לו חיוך משלו. יש לו רעיונות. יש לו המון מה להגיד. והכי חשוב: למותג יש סיפור. סיפור על המפגש בין התועלת שבו והחיים של אנשים. אוקיי… וסלוגן? סלוגן הוא משפט קצר. שמספר את כל זה.
מאחורי כל מוצר טוב מסתתרת דרמה קטנה
עוגיה? מוצר קטן שיש בו פינוק ויש בו רגשות אשם
אופנה? מוצרים שיש בהם המון עיסוק בדימוי עצמי
מותגי תיירות? הסיפור האמיתי הוא היחסים בין אלו שמטיילים ביחד
אם יש לכם מותג, התפקיד שלנו הוא למצוא את הסיפור המיוחד. שוב, אנחנו מוצאים, לא ממציאים. הדרך היחידה לעשות את זה נכון היא להתבונן לתוך העסק שלכם, להקשיב ולהרגיש את הייחוד שבו ולזהות את הנים הכי רגיש ומרתק שמחבר בין החיים של האנשים שלכם לבין המוצר שלכם. יש המון מוצרים, יש המון מותגים ועדיין, אפשר למצוא
בכל עסק איכותי סיפור אמיתי ומיוחד.
לדוגמה: מותג נדל"ן – יכול לספר על ילדות נפלאה
שמתאפשרת בשכונה חדשה. רק על ילדות, השאר כבר נגזר. מותג רפואי? יכול לעסוק בנוחות והתועלת לבני המשפחה המודאגים.
גם כאן, האיכויות הרפואיות עוברות דרך שקט הנפשי של בני המשפחה. מותג לימודי? אולי דרך הפחד להיכשל והדרכים להימנע ממנו.
יש המון סיפורים מקוריים באוויר.
כשזה מקורי ואמיתי אנשים זוכרים את זה. זה נשאר אצלם בבטן. גם לעסק שלכם יכול להיות אחד. בואו נמצא אותו ואז נבשל ממנו סלוגן.
שלב ראשון: חידוד המסרים כמו בכל תהליך פיתוח מוצר שיווקי, גם בחירת סלוגן מתחילה בלחקור ולהבין, איזו תדמית אנחנו רוצים ליצור, מה המסר הראשי שצריך לעלות מהשם אותו אנחנו מחפשים
ומה הם המסרים המשניים. סלוגן טוב הוא כזה שמעביר היטב ללקוח במה אתה טוב מהמתחרה שלך. שיוצר סקרנות. שיוצר תחושה שכדאי לבדוק מה עומד מאחורי השם הזה.
שלב שני: מילים הופכות למשפטים אחרי שהתלבטנו, חשבו, שקלנו, חידדנו ובחרנו את המסרים הנכונים זה הזמן לצאת חפש את המשפט הנכון. כלי העבודה שלנו רבים:
מילים, חרוזים, כפל משמעות, היפוך מילים, מילים היפוך ובעצם הכל.
שלב שלישי:הרשימה אפשרות ראשונה, אפשרות שנייה, שלישית רביעית –
5 אופציות לסלוגן יעמדו על המסמך שיישלח אליכם. לכל אחת יהיה סגנון שונה ודרך אחרת לעמוד בקריטריונים. אנחנו בדרך כלל מצרפים המלצה לסיסמה הנכונה מבחינתנו. אתם יכולים לאהוב את כולן, אבל אתם יכולים לבקש לראות עוד אופציה בזמן שאתם מגדירים לנו ומכוונים אותנו מה חסר לכם ברשימה הנוכחית.